Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego budowana była w dwóch etapach. W 2009 roku ukończony został pierwszy, liczący 6,2 km odcinek łączący drogi krajowe nr 11 i 25. Ważniejszy jednak był drugi etap, na który przyszło czekać o wiele dłużej niż to zapowiadano.
Dopiero jesienią 2014 roku podpisano umowę na budowę ponad 13-kilometrowego odcinka. Inwestycja trwała dwa i pół roku. W tym czasie powstała nowoczesna, efektownie prezentująca się droga od węzła Czekanów do ronda w Strugach za Przygodzicami. W przyszłości będzie to fragment drogi ekspresowej S11 łączącej Śląsk z wybrzeżem Bałtyku. Koszt robót wyniósł prawie 285 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniosło 174 mln zł
_- Otwieramy dziś drogę, której przebieg ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego nie tylko województwa wielkopolskiego, ale całej zachodniej Polski. To ważna inwestycja nie tylko dla kierowców, ale i dla samych mieszkańców Ostrowa. Zwiększy się ich bezpieczeństwo, bo nowa trasa pozwala na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta. Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do jej terminowego zakończenia _– powiedział podczas dzisiejszej uroczystości na węźle Ostrów Południe Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciu
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?